Skip to main content
مرکز پردازش های فوق سریع

مرکز پردازش های فوق سریع

۱۴۰۳/۰۵/۲۰
چرا HPC مهم است؟
از طریق داده ها است که اکتشافات علمی پیشگامانه انجام می شود، نوآوری های تغییر دهنده بازی تقویت می شود و کیفیت زندگی برای میلیاردها نفر در سراسر جهان بهبود می یابد. HPC پایه و اساس پیشرفت های علمی، صنعتی و اجتماعی است.

همانطور که فناوری هایی مانند اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و تصویربرداری سه بعدی تکامل می یابند، اندازه و مقدار داده هایی که سازمان ها باید با آنها کار کنند به طور تصاعدی در حال رشد است. برای بسیاری از اهداف، مانند پخش جریانی یک رویداد ورزشی زنده، ردیابی طوفان در حال توسعه، آزمایش محصولات جدید، یا تجزیه و تحلیل روند سهام، توانایی پردازش داده ها در زمان واقعی بسیار مهم است.

برای نگه داشتن یک گام جلوتر از رقبا، سازمان ها برای پردازش، ذخیره و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده ها به زیرساخت های فناوری اطلاعات سریع و بسیار قابل اعتماد نیاز دارند.

HPC چگونه کار می کند؟
راه حل های HPC سه جزء اصلی دارند:

محاسبه کنید
شبکه
ذخیره سازی

برای ایجاد یک معماری محاسباتی با کارایی بالا، سرورهای محاسباتی با هم در یک کلاستر شبکه می شوند. برنامه ها و الگوریتم های نرم افزاری به طور همزمان بر روی سرورهای موجود در کلاستر اجرا می شوند. خوشه به ذخیره سازی داده ها شبکه می شود تا خروجی را بگیرد. این اجزا با هم به طور یکپارچه عمل می کنند تا مجموعه متنوعی از وظایف را تکمیل کنند.

برای کارکرد با حداکثر کارایی، هر جزء باید همگام با بقیه باشد. برای مثال، جزء ذخیره‌سازی باید بتواند داده‌ها را به همان سرعتی که پردازش می‌شود به و از سرورهای محاسباتی تغذیه و وارد کند. به همین ترتیب، اجزای شبکه باید بتوانند از انتقال سریع داده ها بین سرورهای محاسباتی و ذخیره سازی داده پشتیبانی کنند. اگر یک جزء نتواند با بقیه هماهنگ باشد، عملکرد کل زیرساخت HPC آسیب می بیند.

موارد استفاده HPC
راه‌حل‌های HPC که در محل، لبه یا در فضای ابری مستقر شده‌اند، برای اهداف مختلفی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. مثالها عبارتند از:

آزمایشگاه های تحقیقاتی HPC برای کمک به دانشمندان در یافتن منابع انرژی تجدیدپذیر، درک تکامل جهان، پیش‌بینی و ردیابی طوفان‌ها و ایجاد مواد جدید استفاده می‌شود.
رسانه و سرگرمی. HPC برای ویرایش فیلم های بلند، ارائه جلوه های ویژه شگفت انگیز و پخش جریانی رویدادهای زنده در سراسر جهان استفاده می شود.
نفت و گاز. HPC برای شناسایی دقیق‌تر محل حفاری چاه‌های جدید و کمک به افزایش تولید از چاه‌های موجود استفاده می‌شود.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی HPC برای شناسایی تقلب در کارت اعتباری، ارائه پشتیبانی فنی خودراهنما، آموزش وسایل نقلیه خودران و بهبود تکنیک های غربالگری سرطان استفاده می شود.
خدمات مالی. HPC برای ردیابی روندهای سهام در زمان واقعی و معاملات خودکار استفاده می شود.
HPC برای طراحی محصولات جدید، شبیه سازی سناریوهای آزمایش و اطمینان از اینکه قطعات در انبار نگهداری می شوند تا خطوط تولید متوقف نشوند، استفاده می شود.
HPC برای کمک به توسعه درمان بیماری هایی مانند دیابت و سرطان و امکان تشخیص سریع تر و دقیق تر بیمار استفاده می شود.