Skip to main content
مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان

۱۴۰۳/۰۵/۲۰
از آنجایی که مدیریت ناوگان همه جانبه است، تعریف آن دشوار است. اساساً، مدیریت ناوگان به فرآیندهای مربوط به نظارت بر ناوگان وسایل نقلیه و دارایی‌های مرتبط، و همچنین بهینه‌سازی کارایی و در عین حال به حداقل رساندن هزینه‌ها و ریسک اشاره دارد. بنابراین، مدیران ناوگان مسئول کنترل هزینه ها، به حداکثر رساندن سودآوری و کاهش خطرات وسایل نقلیه ناوگان هستند.

مزایای مدیریت ناوگان چند برابر است. یعنی مدیریت موثر خودرو ناوگان باعث صرفه جویی در مصرف سوخت، افزایش بهره وری، بهبود خدمات به مشتریان و ایجاد دید در زمان واقعی می شود.

مدیریت ناوگان دید بی‌درنگ را فراهم می‌کند – نرم‌افزار مدیریت ناوگان، داده‌های تاریخی جامع و همچنین مشاهده بی‌درنگ عملیات را در اختیار مدیران ناوگان قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را برای بهبود ایمنی، کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن کارایی اتخاذ کنند.
مدیریت ناوگان هزینه‌های سوخت را کاهش می‌دهد – طبق گزارش Verizon Connect، سوخت نزدیک به 40 درصد از مالکیت ناوگان را تشکیل می‌دهد. راه حل های ردیابی وسیله نقلیه GPS به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ناوگان شما می تواند تاکسی کامیون ها هزینه سوخت را 20 تا 25 درصد کاهش دهد. این راه‌حل‌های ردیابی به شما هشدار می‌دهند که زمان بیکاری هر وسیله نقلیه را در نظر بگیرید و میانگین زمان بیکاری را در ناوگان شما ارائه می‌دهد. آنها همچنین به شما قدرت می‌دهند که عملکرد ناوگان را نظارت کنید، نحوه تأثیر بهبودها بر زمان بیکاری را ردیابی کنید و به رانندگان در مورد نیاز به کاهش زمان‌های بیکاری آموزش دهید.
راه حل های ردیابی GPS نیز با بهینه سازی مسیرها، سوخت را کاهش می دهند. به طور معمول، شرکت‌هایی که این راه‌حل‌ها را اتخاذ می‌کنند، کل مایل‌های رانندگی شده را بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهند. برنامه ریزی مسیرهای کارآمدتر با دسترسی به نقشه هایی که مکان و مقصد هر وسیله نقلیه ناوگان را با جزئیات نشان می دهد. شما همچنین می توانید هنگام نظارت بر ترافیک و آب و هوا به اطلاعات راننده و خودرو دسترسی داشته باشید. بهتر از همه، می‌توانید کارایی را با ارسال وسیله نقلیه به نزدیک‌ترین مقصد از طریق مستقیم‌ترین مسیر برای بهبود خدمات مشتری، بهبود بخشید.

مدیریت ناوگان بهره‌وری را افزایش می‌دهد – راه‌حل‌های Telematics برای مدیریت وسایل نقلیه ناوگان نیز بهره‌وری را افزایش می‌دهند. ویژگی‌های نرم‌افزار تله‌ماتیک قوی با کمک به سنجش تعمیر و نگهداری، کاهش زمان بیکاری، کوچک کردن ناوگان، بهبود ردیابی و مسیریابی دارایی‌ها، نظارت بر ایمنی و بهبود کارایی کارکنان، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.
یکی از بهترین راه‌هایی که راه‌حل‌های تله‌ماتیک ناوگان را بهره‌ورتر می‌کند، ردیابی تعمیر و نگهداری است. هنگامی که وسایل نقلیه برای تعمیرات برنامه‌ریزی نشده یا خراب می‌شوند، ناوگان نمی‌توانند کار کنند، و تله‌ماتیک به شما کمک می‌کند تا در نگهداری پیشگیرانه فعال باشید. می‌دانید وسایل نقلیه‌تان چند ساعت کار می‌کنند و برای بهینه‌سازی برنامه‌های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، اطلاعاتی در زمان واقعی از داده‌های ساعت موتور دریافت می‌کنید. شما همچنین می دانید که دقیقا چه زمانی وسایل نقلیه را جایگزین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ناوگان، راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه اجرای طرح تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ناوگان بخوانید و همراه با یک چک لیست قابل چاپ است! همچنین، لیست بزرگ ما از بهترین سیستم های نرم افزاری تعمیر و نگهداری ناوگان را بررسی کنید.

مدیریت ناوگان رضایت مشتری را بهبود می بخشد – می توانید از مدیریت خودروی ناوگان برای بهبود رضایت مشتری استفاده کنید، به خصوص با کمک راه حل ردیابی GPS. راه حل ردیابی دارایی شما به اطمینان از تبعیت راننده از مسیرها و برنامه‌ها برای جلوگیری از گم شدن یا تأخیر در تحویل یا قرار کمک می‌کند. همچنین با دانستن اینکه کدام وسیله نقلیه به کار نزدیک‌تر است، رضایت مشتری را افزایش می‌دهید تا زمان سفر را به حداقل برسانید و رانندگان را سریع‌تر به مشتریان برسانید.
راه حل های ردیابی GPS مدیریت ناوگان نیز به شرکت ها کمک می کند تا رانندگان را به موقع به قرار ملاقات های خود برسانند. شما مرتباً با قرارهای جدید یا لغو شده سروکار دارید، اما مجبور نیستید به خاطر آنها بهره وری خود را از دست بدهید. با استفاده از مکان‌های بی‌درنگ، می‌توانید رانندگان را به موقع برای مشتریان ارسال کنید و با وجود تغییرات برنامه‌ریزی نشده، به نیازهای مشتریان بیشتری پاسخ دهید. همچنین هنگام استفاده از راه حل ردیابی GPS به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ناوگان خود، به مشتریان ETA بهتری برای راننده می دهید و از ناامید شدن آنها با اطلاعات مبهم یا نادرست راننده جلوگیری می کنید.